Из слов данных в скобках образуй новые слова с помощью суффиксов er y ful

Контр. работа Rainbow English. 5 класс. Unit 3. Вариант 2

1. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

  1. feel — feltчувствовать — чувствовал
  2. bring — broughtприносить — приносил
  3. have — hadиметь — имел
  4. choose — choseвыбирать — выбрал
  5. sleep — sleptспать — спал
  6. keep — keptхранить — хранил
  7. teach — taughtпреподавать — преподавал
  8. put — putкласть — положил

2. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

  1. Jack has got a new watch. — Has Jack got a new watch?У Джека новые часы. — У Джека новые часы?
  2. Alice swam much in summer. — Did Alice swim much in summer?Элис много плавала летом. — Элис много плавала летом?
  3. They were at home at 5 p.m. — Were they at home at 5 p.m.?Они были дома в 5 часов дня. — Они были дома в 5 часов дня?
  4. We can meet you at school. — Can we meet you at school?Мы можем встретить тебя в школе. — Мы можем встретить тебя в школе?
  5. She grows vegetables in her garden. — Does she grow vegetables in her garden?Она выращивает овощи в своем саду. — Она выращивает овощи в своем саду?

3. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов -er, -у, -ful и допиши предложения.

  1. Last Sunday was (cloud) cloudy but (sun) sunny. — В прошлое воскресенье было облачно, но солнечно.
  2. Does your hand still feel (pain) painful? — Твоя рука по-прежнему болит?
  3. Barbara’s last picture is very (colour) colourful. — Последняя картина Барбары — очень красочная.
  4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) joyful and (health) healthy. — У Рут есть младшая сестра, которая очень веселая и здоровая.
  5. Doris is a very good (run) runner and a (success) successful photographer. — Дорис — очень хорошая бегунья и успешный фотограф.

4. Напиши к данным словам слова с противоположными значениями.

  1. leave (for) — comeуходить — приходить
  2. silly — cleverглупый — умный
  3. difficult — easyсложный — простой
  4. free — busyсвободный — занятый
  5. healthy — illздоровый — больной
  6. tall — shortвысокий — низкий (эти слова используются, когда мы говорим о высоте вертикально вытянутых предметов и людей)

5. Впиши в предложения соответствующие предлоги из рамки.

in, at, from, for, to

  1. It is a quarter to eleven. — Без четверти одиннадцать.
  2. It will be good for you to swim in the sea. — Для тебя будет хорошо поплавать в море.
  3. We stayed at this hotel last summer. — Мы останавливались в этом отеле прошлым летом.
  4. Her children were successful in their careers. — Ее дети были успешными в карьере.
  5. Jenny is different from her mother. — Дженни отличается от своей мамы.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 3.
тест по английскому языку (5 класс)

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 3.

Скачать:

ВложениеРазмер
Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 3.34.62 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. They were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph.

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 4 (повышенный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. choose 3. ring 4. keep 5. steal 6. hear 7. sleep 8. find 9. have 10. fly 11. spell 12. ride.

Task 3. Прочитай ответы и напиши к ним соответствующие вопросы.

1. __________________________________________ ? – Yes, Mr Barton has got many horses on his farm.

2. ___________________________________________ ? – Yes, she does. Jane takes part in all ball games.

3. _______________________________________________ ? – Yes, they did. The pupils wrote Exercise 4.

4. _____________________________________ ? – Yes, they were. Greg and Polly were outdoors at 3 p.m.

5. ___________________________________________ ? – Yes, they can. The games can start on Monday.

6. ______________________________________________________ ? – Yes, she is. Polly is getting better.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

It was a cold winter day. The weather was 1 (sun) but 2 (wind). John Walter, a 3 (success) young tennis 4 (play), was outdoors. He decided to go for a short walk. John looked 5 (health). He thought it was good to walk every day. John took his 6 (fun) pet Rex with him. Rex is a young 7 (play) dog. John likes his 8 (wonder) dog very much.

Task 5. Напиши который час двумя способами: 1. 13:15 2. 14:40 3. 05:30 4. 01:27 5. 22:12.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 4 (повышенный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. choose 3. ring 4. keep 5. steal 6. hear 7. sleep 8. find 9. have 10. fly 11. spell 12. ride.

Task 3. Прочитай ответы и напиши к ним соответствующие вопросы.

1. __________________________________________ ? – Yes, Mr Barton has got many horses on his farm.

2. ___________________________________________ ? – Yes, she does. Jane takes part in all ball games.

3. _______________________________________________ ? – Yes, they did. The pupils wrote Exercise 4.

4. _____________________________________ ? – Yes, they were. Greg and Polly were outdoors at 3 p.m.

5. ___________________________________________ ? – Yes, they can. The games can start on Monday.

6. ______________________________________________________ ? – Yes, she is. Polly is getting better.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

It was a cold winter day. The weather was 1 (sun) but 2 (wind). John Walter, a 3 (success) young tennis 4 (play), was outdoors. He decided to go for a short walk. John looked 5 (health). He thought it was good to walk every day. John took his 6 (fun) pet Rex with him. Rex is a young 7 (play) dog. John likes his 8 (wonder) dog very much.

Task 5. Напиши который час двумя способами: 1. 13:15 2. 14:40 3. 05:30 4. 01:27 5. 22:12.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по английскому языку для 9 класса. Раздел «Письмо»

Текущий контроль по английскому языку для 9 класса. Раздел письмо.

Контрольная работа по английскому языку для 9 класса. Раздел «Письмо»

Текущая контрольная работа по английскому языку для 9 класса. Раздел «Письмо». Данная работа предлагает учащимся написать письмо в формате ОГЭ, таким образом подготавливая их к формату.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 1.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 1.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 2.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 2.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 4.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 4.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 5.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 5.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 6.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 6.

Помогите из слов, помещённых в скобках, образовать новые слова. Русский язык. 11 класс. Пар.№29. Упр.№180. Учебник Греков В.Ф. ГДЗ.

Здравствуйте! Помогите из слов, помещённых в скобках, при помощи указанных приставок образовать новые слова. Подчеркнуть удвоенные согласные.

Без- или бес- (сильный, словесный, вкусный, ценный,
злобный, сонный); воз- или вос- (зрение, становление, дер-
жаться, принимать, создавать); из- или ис- (зябнуть, зуб-
рить, жарить, портить, следовать); от- или о- (тащить,
таять, тяжелеть, толкнуть); под- или по- (дразнить, дан-
ный, давать, дарить); раз- или рас- (дать, жечь, писание,
пороть, седлать, спрашивать, таять, тратить, чёт, считать).


источники:

http://nsportal.ru/shkola/inostrannye-yazyki/angliiskiy-yazyk/library/2021/03/12/kontrolnaya-rabota-po-angliyskomu-1

http://class.rambler.ru/temy-gdz/pomogite-iz-slov-pomeschyonnyh-v-skobkah-obrazovat-novye-slova-russkiy-yazyk-11-klass-par-29-upr-180-uchebnik-grekov-v-f-gdz-36065.htm