Из слов данных в скобках образуйте новые слова с помощью суффиксов er y ful

Контр. работа Rainbow English. 5 класс. Unit 3. Вариант 2

1. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

  1. feel — feltчувствовать — чувствовал
  2. bring — broughtприносить — приносил
  3. have — hadиметь — имел
  4. choose — choseвыбирать — выбрал
  5. sleep — sleptспать — спал
  6. keep — keptхранить — хранил
  7. teach — taughtпреподавать — преподавал
  8. put — putкласть — положил

2. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

  1. Jack has got a new watch. — Has Jack got a new watch?У Джека новые часы. — У Джека новые часы?
  2. Alice swam much in summer. — Did Alice swim much in summer?Элис много плавала летом. — Элис много плавала летом?
  3. They were at home at 5 p.m. — Were they at home at 5 p.m.?Они были дома в 5 часов дня. — Они были дома в 5 часов дня?
  4. We can meet you at school. — Can we meet you at school?Мы можем встретить тебя в школе. — Мы можем встретить тебя в школе?
  5. She grows vegetables in her garden. — Does she grow vegetables in her garden?Она выращивает овощи в своем саду. — Она выращивает овощи в своем саду?

3. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов -er, -у, -ful и допиши предложения.

  1. Last Sunday was (cloud) cloudy but (sun) sunny. — В прошлое воскресенье было облачно, но солнечно.
  2. Does your hand still feel (pain) painful? — Твоя рука по-прежнему болит?
  3. Barbara’s last picture is very (colour) colourful. — Последняя картина Барбары — очень красочная.
  4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) joyful and (health) healthy. — У Рут есть младшая сестра, которая очень веселая и здоровая.
  5. Doris is a very good (run) runner and a (success) successful photographer. — Дорис — очень хорошая бегунья и успешный фотограф.

4. Напиши к данным словам слова с противоположными значениями.

  1. leave (for) — comeуходить — приходить
  2. silly — cleverглупый — умный
  3. difficult — easyсложный — простой
  4. free — busyсвободный — занятый
  5. healthy — illздоровый — больной
  6. tall — shortвысокий — низкий (эти слова используются, когда мы говорим о высоте вертикально вытянутых предметов и людей)

5. Впиши в предложения соответствующие предлоги из рамки.

in, at, from, for, to

  1. It is a quarter to eleven. — Без четверти одиннадцать.
  2. It will be good for you to swim in the sea. — Для тебя будет хорошо поплавать в море.
  3. We stayed at this hotel last summer. — Мы останавливались в этом отеле прошлым летом.
  4. Her children were successful in their careers. — Ее дети были успешными в карьере.
  5. Jenny is different from her mother. — Дженни отличается от своей мамы.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 3.
тест по английскому языку (5 класс)

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 3.

Скачать:

ВложениеРазмер
Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 3.34.62 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. They were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph.

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 1 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. put 3. sleep 4. spell 5. teach 6. keep 7. find 8. choose.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. She can ride a bike.

2. They have got a car.

3. Fred is a good pupil.

4. You get up at 7 o’clock.

5. He took a cold shower in the morning.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. The weather was (fog) and (wind). 2. Jane is always very (help). Yesterday she was (use) too. 3. You can have a very (success) career. 4. Alice eats only (health) food. 5. Peter is a (wonder) sportsman. He is a very good (swim).

Task 5. Напиши который час.

1. 13:30 2. 07:45 3. 20:05 4. 09:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 2 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. feel 2. bring 3. have 4. choose 5. sleep 6. keep 7. teach 8. put.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch .

2. Alice swam much in summer.

3. There were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun). 2. Does your hand still feel (pain)? 3. Barbara’s last picture is very (colour). 4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health). 5. Doris is a very good (run) and (success) photograph).

Task 5. Напиши который час.

1. 06:54 2. 10:30 3. 17:45 4. 19:20.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 3 (обычный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. spell 2. teach 3. sleep 4. feel 5. have 6. bring 7. find 8. keep.

Task 3. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

3. Peter has got a toy dog .

4. They taught French last year.

5. You are happy.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

1. Sarah’s problem was really very (pain). 2. Don and Charles are (write), they are very (success). 3. The pictures in Dan’s book were (colour). 4. The afternoon was (rain), but the evening became pleasant and (sun). 5. The children must eat (health) food.

Task 5. Напиши который час.

1. 05:48 2. 15:30 3. 06:20 4. 22:45.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 4 (повышенный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. choose 3. ring 4. keep 5. steal 6. hear 7. sleep 8. find 9. have 10. fly 11. spell 12. ride.

Task 3. Прочитай ответы и напиши к ним соответствующие вопросы.

1. __________________________________________ ? – Yes, Mr Barton has got many horses on his farm.

2. ___________________________________________ ? – Yes, she does. Jane takes part in all ball games.

3. _______________________________________________ ? – Yes, they did. The pupils wrote Exercise 4.

4. _____________________________________ ? – Yes, they were. Greg and Polly were outdoors at 3 p.m.

5. ___________________________________________ ? – Yes, they can. The games can start on Monday.

6. ______________________________________________________ ? – Yes, she is. Polly is getting better.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

It was a cold winter day. The weather was 1 (sun) but 2 (wind). John Walter, a 3 (success) young tennis 4 (play), was outdoors. He decided to go for a short walk. John looked 5 (health). He thought it was good to walk every day. John took his 6 (fun) pet Rex with him. Rex is a young 7 (play) dog. John likes his 8 (wonder) dog very much.

Task 5. Напиши который час двумя способами: 1. 13:15 2. 14:40 3. 05:30 4. 01:27 5. 22:12.

Контрольная работа №3 «Здоровый образ жизни».

Variant 4 (повышенный уровень сложности).

Task 1. Послушай текст и скажи, какие факты правдивы, какие неправдивы, а какие не упомянуты.

Task 2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. think 2. choose 3. ring 4. keep 5. steal 6. hear 7. sleep 8. find 9. have 10. fly 11. spell 12. ride.

Task 3. Прочитай ответы и напиши к ним соответствующие вопросы.

1. __________________________________________ ? – Yes, Mr Barton has got many horses on his farm.

2. ___________________________________________ ? – Yes, she does. Jane takes part in all ball games.

3. _______________________________________________ ? – Yes, they did. The pupils wrote Exercise 4.

4. _____________________________________ ? – Yes, they were. Greg and Polly were outdoors at 3 p.m.

5. ___________________________________________ ? – Yes, they can. The games can start on Monday.

6. ______________________________________________________ ? – Yes, she is. Polly is getting better.

Task 4. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов –er, -y, -ful.

It was a cold winter day. The weather was 1 (sun) but 2 (wind). John Walter, a 3 (success) young tennis 4 (play), was outdoors. He decided to go for a short walk. John looked 5 (health). He thought it was good to walk every day. John took his 6 (fun) pet Rex with him. Rex is a young 7 (play) dog. John likes his 8 (wonder) dog very much.

Task 5. Напиши который час двумя способами: 1. 13:15 2. 14:40 3. 05:30 4. 01:27 5. 22:12.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по английскому языку для 9 класса. Раздел «Письмо»

Текущий контроль по английскому языку для 9 класса. Раздел письмо.

Контрольная работа по английскому языку для 9 класса. Раздел «Письмо»

Текущая контрольная работа по английскому языку для 9 класса. Раздел «Письмо». Данная работа предлагает учащимся написать письмо в формате ОГЭ, таким образом подготавливая их к формату.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 1.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 1.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 2.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 2.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 4.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 4.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 5.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 5.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 6.

Контрольная работа по английскому языку. Афанасьева, Михеева. 5 класс. Раздел 6.

Контрольная работа для 5 класса к учебнику Rainbow English

Выбранный для просмотра документ КИМ 1 вариант.docx

Контрольная работа по теме «Каникулы закончились»

1. Впиши в словосочетания соответствующие слова из рамки.

hotels, squares, letters, things, seas

1. to know a lot of interesting _____________________

2. warm _______________ around the country

3. to have rooms in different ______________________

4. __________________ of the Greek alphabet

5. two main _________________ of the city

2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

3. begin — 7. have —

4. decide — 8. travel —

3. Выбери и обведи соответствующие глагольные формы, чтобы получились грамматически верные предложения.

1. Му family (travel/travelled) about Russia last summer.

2. I don’t know when Leo Tolstoy (writes/wrote) his “Sevastopol Stories”.

3. Last summer we (visit/visited) France and (see/saw) many old cities.

4. Sally (does/did) her room every day.

5. When summer comes, Kate always (read/reads) a lot.

6. I (begin/began) my English classes when I (am/was) five years old.

4. Напиши предложения, используя структуры as. as или not so . as.

1. Fred is taller than Ben.

2. The red car is not older than the green car.

3. Friday was colder than Saturday.

4. Rose Street is not longer than Apple Street.

5. Your car is better than my car.

5. Прочитай ответы на вопросы о мальчике по имени Фред (Fred). Напиши соответствующие вопросы.

1. — Yes, he did. Fred travelled abroad last summer. ___________________________________

2. — Yes, he did. He met his friends in summer. ________________________________________

3. — He did. Fred read many books in summer. _______________________________________

4.— Yes, Fred wrote some letters in summer. _________________________________________

5. — He did. Fred helped his parents._________________________________________________

Контрольная работа по теме: «Семейная история».

1. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

1. become— 5. ring —

2. Впиши в ответы соответствующие глаголы из рамки, чтобы закончить их.

do does did (2) was were are

1. Who dreams about this career? — I ____.

2. Who spends much time abroad? — Bob_____

3. Who left London for Oxford? — Greg ______.

4. Who is interested in history? — We all _____

5. Who was in the gym? — They ______

6. Who said it? — She _____

7. Who was in the bank? — I ______

3. Напиши словами, в каком году они родились.

2. Tsar Peter the Great, 1672

3. Bob and Rob, 1900

4. Mary and Fred, 2003

4. Впиши в предложения соответствующие предлоги из рамки.

about at with in (2) on

1. James has a strong interest ____ journalism.

2. What do you know ______ her life?

3. His career _____ medicine was not very successful.

4. Last summer I became a student. I am _____ university now.

5. Can you work _____ Tuesday evening?

6. When I’m in Moscow, I always stay ____ my grandparents.

5. Напиши по-английски эти порядковые числительные.

3. тринадцатый — the

4. сорок девятый — the

5. тридцатый — the

6. сто пятидесятый — the

Контрольная работа по теме: «Здоровый образ жизни».

1. Напиши глаголы в прошедшем времени.

1. spell — 5. teach —

2. sleep — 6. feel —

3. have — 7. bring —

2. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. I can speak English.

2. Bob loved his family.

4. Peter has got a toy dog.

5. They taught French last year.

6. You are happy.

3. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов -еr, -у, -ful и допиши предложения.

1. Sarah’s problem was really very (pain) ____.

2. Don and Charles are (write) ____ , they are very (success) _____.

3. The pictures in Dan’s book were (colour) _____.

4. The afternoon was (rain) __ , but the evening became pleasant and (sun) ____.

5. The children must eat (health) ______ food.

4. Напиши к данным словам слова с противоположными значениями.

5. Впиши в предложения соответствующие предлоги из рамки

to by at in without

1. It is half past ten ____ my watch.

2. I’d like to talk _____ you if you are free.

3. Did you have fun _____ the party?

4. Jim says he can’t live ______ his computer.

5. Alex is interested ______ photography.

Контрольная работа по теме: «Свободное время».

1. Переведи слова на английский язык.

щенок канарейка хомяк

попугай котенок миска

2. Впиши в предложения соответствующие слова из рамки.

companion because collection important famous draw

1.What’s your hobby? — I like to ____ animals.

2. I’m a clown and my _____ is a juggler.

3. V. M. Vasnetsov is _____ for his paintings.

4. I often go to the theatre _____ I love to watch performances.

5. Books are _____ for children.

6. I have a good _____ of badges.

1. There were not any white mice in the cage, _____?

2. I am a musician, ______?

3. We won’t go to London this summer, ______?

4. They had lunch early in the afternoon, _______?

5. You don’t like porridge,_____?

6. Jack gets up early every day, _______?

4. Впиши в предложения соответствующие предлоги из рамки.

By for to at of

1. I would like a bowl ______ soup, please.

2. Whose collection of paintings can you see __ the picture gallery these days?

3. Is this picture _____ Valentin Serov?

4. What are these people famous _____?

5. John was very friendly _____ me.

5. Напиши эти предложения по-русски.

1. This film is interesting to watch.

2. This text is easy to read.

3. Cats are not difficult to keep.

4. Kittens are fun to play with.

5. This rule is important to know.

6. Впиши в текст глаголы в соответствующих формах.

Last Sunday my friend and me 1 (spend) ____ a lot of time in the History Museum. We 2 (see) _____ wonderful collections of coins. They all 3 (be) ____ old and unusual. Then I 4 (choose) ____ the hall where there were thick old books. I thought they were very interesting 5 (look) ____ at. My friend 6 (not say) ____ he liked the museum, but I knew he did.

Контрольная работа по теме: «Путешествия».

1. Выбери и обведи соответствующие слова, данные в скобках.

1. (Whose/Which) book was it? — It was (their/theirs).

2. Bob, I am by your house, (come/go) out.

3. Rob didn’t (tell/say) me about it.

4. can see a church in front of me. I am (around/opposite) it.

5. (Who/Which) of your friends lives near the railway station?

2. Впиши в предложения соответствующие слова из рамки.

east castle souvenirs opposite miss market

1. Do you usually buy vegetables in the supermarket or in the ___?

2. The sun rises in the ______.

3. There was an old ____ high in the mountains. It looked very unusual.

4. The church was _____ the theatre.

5. Let’s go to the shop and have a look at the _____.

6. Turn to the left and walk straight on. You can’t _____ the museum.

3. A. Впиши в текст данные в скобках глаголы в нужных формах.

Last summer my friends and I 1 (spend) __ our holidays in the south of our country. We 2 (stay) ___ in a small village. The weather 3 (be) __ wonderful. We 4 (swim) ___ a lot in the river, 5 (run) ____ on the grass, played ball games. Sometimes we (ride) ___ bikes to the village shop where we 7 (buy) ____ food and drinks. Victor 8 (read) ____ books, Olga (write) ____ poems and I 10 (sleep) ___ a lot, sometimes even in the afternoon. We liked our holidays.

1. Who travelled to the south? 5. Where did the friends stay?

2. What was the weather like?

3. Mark and his friends enjoyed their holidays, didn’t they?

4. The friends didn’t play ball games, did they?

4. Образуй новые слова с помощью суффиксов и приставки.

jump — 2. fog — 3. pleasant — 4. colour — 5.happy —

5. Пронумеруй следующие реплики , чтобы получился диалог.

a) Certainly. What’s the matter?

1 d) Excuse me, can you help me?

e) Is there a cinema near here?

f) Walk straight on and then turn right. You can’t miss it.

g) How can I get there?

h ) You ’ re welcome .

Контрольная работа по теме: «Путешествие по России».

1. Напиши эти существительные во множественном числе.

1. church — 2. puppy — 3. wolf —

4. man — 5. sheep — 6. reindeer —

2. Напиши определённый артикль там, где это необходимо.

1._____ Far East 4.______ St Petersburg

2. _____Caspian Sea 5. _____ Pacific Ocean

3. _____ Siberia 6. _____Tverskaya Street

3. Соедини слова и словосочетания в двух колонках и с их помощью закончи предложения.

1. cold a) behind the Urals

2. did b) languages

3. different c) of the city

4. beauty d) climate

5. territory e) some museums and picture galleries

Siberia is situated in Russia. It is a large ______.

Plants don’t grow very tall in _____.

My friends _____ when they were in London.

A lot of tourists come to Moscow every year. They all admire the ______

People usually speak ____ in capital cities.

4. Напиши по-английски полные ответы на эти вопросы.

1. Сколько времени обычно требуется Сэму, чтобы добраться до аэропорта? (три часа)

2. Сколько времени обычно требуется Сэму, чтобы добраться до супермаркета? (четверть часа) _________________________________________________________________

3. Сколько времени обычно требуется Сэму, чтобы добраться до картинной галереи?(полчаса)______________________________________________________________

4. Сколько времени обычно требуется Сэму, чтобы добраться до рынка? (двадцать пять минут)________________________________________________________________________

5. Напиши, что эти люди делали (+) или не делали (-) вчера в пять часов вечера.

At five o’clock yesterday

1. Robert/to sleep on the lake (-) ___________________________________________________

2. Mary and Tom/to dance (+) _____________________________________________________

3. Victor/to fly to Irkutsk (+) ______________________________________________________

4. Monica and her mum /to cook supper (-) __________________________________________

Выбранный для просмотра документ КИМ 2 вариант.docx

Контрольная работа по теме «Каникулы закончились»

1. Впиши в словосочетания соответствующие слова из рамки.

hotels, square, abroad, things, sea

1. a big _____ in the city

2. to have holidays ______

3. a lot of ______ on the table

4. the smallest ______ in the world

5. the best _____ of the city

2. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

4. visit— 8. drink —

3. Выбери и обведи соответствующие глагольные формы, чтобы получились грамматически верные предложения.

1. Yesterday morning I (eat/ate) a sandwich.

2. We usually (have had) pizza for lunch now.

3. They (go/went) to the zoo last Saturday and (see/saw) a lot of animals.

4. My weekend was really good. I (do/did) a lot of important things.

5. They never (begin/began) their classes at nine last month.

6. She (meets/met) her friends in the gym every Friday now.

4. Напиши предложения, используя структуры as. as или not so . as.

1. My cat Jim is fatter than Socks.

2. Moscow is older than St Petersburg.

3. Green Street is narrower than High Street.

4. Here July is usually not hotter than June.

5. Gerald was not hungrier than Max.

5. Прочитай ответы на вопросы о мальчике по имени Пол (Paul). Напиши соответствующие вопросы.

1. Yes, he did. Paul ran in the park yesterday. _________________________________________

2. He did. Paul met his friends in the park. ___________________________________________

Yes, he did. Paul did morning exercises last Sunday. ___________________________________

3. He did. Paul saw Mikhalkov’s best film. ___________________________________________

4. He did. The boy had his birthday party last week. ___________________________________

Контрольная работа по теме: «Семейная история».

1. Напиши эти глаголы в прошедшем времени

5. learn — 8. blow

2. Впиши в ответы соответствующие глаголы из рамки, чтобы закончить их.

do does did (2) was were are

1. Who swam in the sea? — Pete ____

2. Who was a university student? — Ann _____

3. Who speaks English here? — I _____

4. Who is at home? – We ____

5. Who was born in March? — They _______

6. Who knew about it? — He _____________

7. Who stays at the hotel? — Jane _____

3. Напиши словами, в каком году они родились.

2. Oleg and Victor. 2000

3. Harry and Kim, 1983

4. Впиши в предложения соответствующие предлоги из рамки.

about for at with in on

1. Kevin lives___ 32, High Street.

2. We didn’t stay_____ a hotel in June, we stayed friends.

3. Greg decided to leave Cambridge ______ London.

4. Fiona didn’t spend much time __________ her lunch.

5. What are you dreaming ___________ , dear?

6. We are interested photography.

5. Напиши по-английски эти порядковые числительные.

1. первый — the ____

2. четвёртый — the ______

3. двенадцатый — the _____

4. двадцатый — the ______

5. пятьдесят четвёртый — the ______

6. сотый — the _______

Контрольная работа по теме: «Здоровый образ жизни».

1. Напиши эти глаголы в прошедшем времени.

2. have — 6. choose —

3. sleep — 7. keep —

2. Напиши общие вопросы к этим предложениям.

1. Jack has got a new watch.

2. Alice swam much in summer.

3. They were at home at 5 p.m.

4. We can meet you at school.

5. She grows vegetables in her garden.

3. Из слов, данных в скобках, образуй новые слова с помощью суффиксов -еr, -у, -ful и допиши предложения.

1. Last Sunday was (cloud) but (sun).

2. Does your hand still feel (pain)?

3. Barbara’s last picture is very (colour)

4. Ruth has got a younger sister who is really (joy) and (health)

5. Doris is a very good (run) and a (success) photographer.

4. Напиши к данным словам слова с противоположными значениями.

1. leave (for) — 4. free —

2. silly — 5. healthy —

3. difficult — 6. tall —

5. Впиши в предложения соответствующие предлоги из рамки.

In at from for to

1. It is a quarter ____ eleven.

2. It will be good ______ you to swim in the sea.

3. We stayed ______ this hotel last summer.

4. Her children were successful ____ their careers.

5. Jenny is different _____ her mother.

Контрольная работа по теме: «Свободное время».

1. Переведи слова на английский язык.

Клетка аквариум семечки

Кролик птица хомяк

2. Впиши в предложения соответствующие слова из рамки.

paint theatergoer museum с ertainly collect draw

1. Would you like to ____ in pencil or use a pen?

2. Ann is not a ____ , she prefers to go to the cinema.

3. The ____ is in the centre of the city.

4. Last year I began to _____ stamps.

5. Would you like to go to the circus? — _____

6. When did your friend start to ______?

1. We had a good time yesterday evening, _____?

2. I am an acrobat, ____?

3. She didn’t go to the circus last Sunday, ____?

4. They won’t have dinner at 3 p.m.,____?

5. She likes to groSv flowers, ______?

6. They couldn’t go to the swimming pool every day,

4. Впиши в предложения соответствующие предлоги из рамки.

at in from of to

1. Do you see a bird’s nest ____ the grass?

2. You can see two musicals ____ our theatre.

3. I would like to grow vegetables ____ seed.

4. We are proud ____ our country.

5. I don’t understand why Ralf is so unfriendly _____ us.

5. Напиши эти предложения по-русски.

1. This word is difficult to read.

2. The ballet is interesting to watch.

3. These animals are easy to train.

4. The clowns are funny to watch.

5. Puppies are fun to play with.

6. Впиши в текст глаголы в соответствующих формах.

Last Saturday my friend and I 1 (meet) ____ at 6 p.m. We 2 (drive) ____ to the theatre in my friend’s car. The performance 3 (begin) ____ at seven o’clock . We 4 (leave) ____ the car not far from the theatre. The play was very interesting 5 (watch) _____. After the performance we 6 (speak) ____ about the play.

Контрольная работа по теме: «Путешествия».

1. Выбери и обведи соответствующие слова, данные в скобках.

1. What is there (across/between) the bridge?

2. John got (in/out of) the taxi and walked to the castle.

3. Where is Betty? Is she in the house? — No, she is (inside/outside).

4. Are there any forests (across/around) the village?

5. Can you (tell/say) me your story?

2. Впиши в предложения соответствующие слова из рамки.

north river situated restaurant far across

1. There was an old bridge _____ the river.

2. What cities in the _____ of our country can you name?

3. Red Square is _____ in the centre of Moscow. .

4. Vladivostok is _____ from Kaliningrad.

5. Is there a _____ or a forest near the village?

6. Let’s go to the _____ and have something to eat.

3. А. Впиши в текст данные в скобках глаголы в нужных формах.

The Gordons come from Leeds but last year they 1 (move) ____ to the Lake District. They 2 (travel) ____ there by train. They 3 (begin) ___ their trip early in the morning and 4 (drive) ____ to the railway station by bus They 5 (come) ___ there on time. They 6 (take) ____ their travelling bags and at 8 a.m. they 7 (be) ____ on the train. Soon they 8 (hear) ____ the bell, and the train started. Mr Gordon 9 (choose) ____ a seat ( место ) near the window, he 10 (sit) ____ down and smiled. He wanted to get to their new place as soon as possible.

В. Кратко ответь на вопросы.

1. Who went to the Lake District? 5. What seat did Mr Gordon choose?

2. They didn’t go to the Lake District for their holidays, did they?

3. What did they hear when they were on the train?

4. Mr Gordon didn’t want to go to the Lake District, did he?

4. Образуй новые слова с помощью суффиксов и приставки.

slow — 2. write — 3. rain — 4.success — 5.healthy —

5. Пронумеруй следующие реплики, чтобы получился диалог.

a) Can you tell me the way to the theatre?

b) Thank you. Is it a long way from here?

c) Yes, I can. What’s the matter?

d) Would you like to know the way to the drama theatre?

e) No, not very long.

f) Excuse me, can you help me?

g) Walk straight on and then turn left.

h) No, to the children’s theatre, please.

Контрольная работа по теме: «Путешествие по России».

1. Напиши эти существительные во множественном числе,

l. wolf — 4. bench —

2. deer — 5. goose —

3. territory — 6. fish —

2. Впиши определённый артикль там, где это необходимо.

1. ____Siberia 4. ___Lake Baikal

2. ____Ural Mountains 5. ___Pacific Ocean

3. ____Far East 6. ___Irkut River

3. Соедини слова и словосочетания в двух колонках и с их помощью закончи предложения.

1. visitors a) behind the Urals

2. brave b) rulers

3. territory c) from abroad

4. rich d) in rivers and mountains

5. good e) Russian cosmonaut

1. A lot of kings and queens were very _____ . They were powerful and clever.

2. Every year many ____ come to Russia. They want to know what our country is like.

3. Our country is ____ . There are great lakes and forests in it too.

4. Yuri Gagarin is a ____. People will remember his name.

5. The ____ is Siberia.

4. Напиши по-английски полные ответы на вопросы.

1. Сколько времени обычно требуется Тому, чтобы добраться до театра? (45 минут)

2. Сколько времени обычно требуется Тому, чтобы добраться до ресторана? (полчаса)

3. Сколько времени обычно требуется Тому, чтобы добраться до автобусной остановки? (четверть часа) _____________________________________________________________________________

4. Сколько времени обычно требуется Тому, чтобы добраться до аэропорта? (два часа)

5. Напиши, что эти люди делали (+) или не делали (-) вчера в пять часов вечера.

At five o’clock yesterday

1. George/to swim in the swimming pool (+) _________________________________________

2. Lizzy and her family/to watch an old film on TV (-) _________________________________

3. James and Holly/to fly to Russia (+) ______________________________________________

4. Little Willy/to lie in bed (-) ______________________________________________________

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания

Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

Курс профессиональной переподготовки

Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации

Онлайн-конференция для учителей, репетиторов и родителей

Формирование математических способностей у детей с разными образовательными потребностями с помощью ментальной арифметики и других современных методик

  • Итпалина Замира КамбарбековнаНаписать 8932 17.12.2020

Номер материала: ДБ-1580414

Международная дистанционная олимпиада Осень 2021

    17.12.2020 0
    17.12.2020 0
    17.12.2020 0
    17.12.2020 0
    17.12.2020 0
    17.12.2020 0
    17.12.2020 0
    17.12.2020 0

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

В России пройдет эксперимент с электронными аттестатами

Время чтения: 1 минута

Рособрнадзор проведет исследование качества образования в школах

Время чтения: 2 минуты

Минобрнауки запускает проект по наставничеству для девушек

Время чтения: 1 минута

В Югре в 2022 году откроют школьный центр генетики

Время чтения: 2 минуты

Роспотребнадзор разработал рекомендации по организации питания в школах

Время чтения: 2 минуты

Рособрнадзор оставил за регионами решение о дополнительных школьных каникулах

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.


источники:

http://nsportal.ru/shkola/inostrannye-yazyki/angliiskiy-yazyk/library/2021/03/12/kontrolnaya-rabota-po-angliyskomu-1

http://infourok.ru/kontrolnaya-rabota-dlya-5-klassa-k-uchebniku-rainbow-english-4670082.html