Перепишите предложения подчеркните в каждом из них глагол сказуемое the german delegation will

Английский язык. Составитель Русских.

б) признак множественного числа имени существительного;

в) показатель притяжательного падежа имени существительного.

Предложения переведите:

  1. The Big Ben clock weights 13,5 tons.
  2. The students’ reports were interesting.
  3. Electricity plays an important part in everyday life.

II. Перепишите следующие предложения, содержащие разные формы сравнения, подчеркните эти формы и переведите предложения:

  1. One of the most famous buildings in England is St. Paul’s Cathedral.
  2. This room is smaller than mine.
  3. The longer is the night, the shorter is the day.
  4. The greater the potential difference, the greater is the electron flow.

III. Перепишите предложения, подчеркните в каждом из них глагол сказуемое и определите его видовременную и залоговую форму. Предложения переведите:

  1. 1. Russian Scientists are solving many complex problems.

2. Radio astronomy has given mankind efficient means for penetration into space.

b) 1. The discovery was followed by any intensive research work.

2. Heart energy is transmitted in two different ways.

3. The temperature has been maintained at the point of 20 degrees since the beginning of the experiment.

4. The work is being done now and soon it will be finished.

IV. Перепишите предложения. Подчеркните причастия, установите функцию каждого из них, переведите предложения:

  1. Nylon was the first synthetic fibre used in clothing.
  2. The atoms forming our planet are built of negative electrons, positive protons and ordinary neutrons.
  3. This kind of treatment when used makes the metal heart-resistant.
  4. When passing through an electroscope, X-rays cause its discharge.

V. Перепишите предложения. Подчеркните в каждом модальный глагол или его эквивалент. Переведите предложения:

  1. Students may use a dictionary while translating the article.
  2. Mass can also be defined as a measure of inertia.
  3. Man-made satellites had to use solar cells as a source of power.

VI. Перепишите предложения. Подчеркните инфинитив, установите его функцию. Переведите предложения:

  1. It is necessary for specialists to know a foreign language.
  2. Our scientists were the first to construct and launch the space rocket.
  3. Our idea was to design a new device for automatic control.
  4. To increase the productivity of labor we must use the up-to-date technological methods.

VII. Перепишите предложения. Переведите их, обращая внимание на функцию слова one:

  1. One must study hard if one wants to pass one’s exams.
  2. These trucks are too small, they will need bigger ones.

VIII. Письменно переведите текст, обращая внимание на пояснения к тексту:

Electric current

The current which flows along wires consists of moving electrons. In other words, the flow of moving electrons is the form of the electric current. What can we say about the electron? We consider the electron to be a minute particle having an electric charge. This charge is negative. As these minute charges travel along a wire, that wire carries an electric current.

In addition to traveling through solids, the electric current can flow through liquids as well and even through gases. In both cases it produces some most important effects to meet industrial requirements. Some liquids such as melted metals, for example, conduct current without any change to themselves. Others, called electrolytes, change greatly when the current passes through them.

The reader certainly remembers that a negatively charged electron moves to the positive end of the wire. It had been supposed to move in the wrong way, from the positive end of the circuit to the negative, long before the electrons were discovered. In fact, when a wire is carrying a current from left to right, the electrons in it are really flowing from right to left.

When the electrons are flowing in one direction only, the current in the wire is direct. The simplest source of power for direct currents is a battery. A battery pushes the electrons in the same direction all the time.

The alternating current flows first in one direction and then in the opposite one. The alternating current used for power and lighting purposes goes through 50 cycles in one second.

One of the great advantages of alternating current is the ease with which power at low voltage can be changed into an almost similar amount of power at high voltage and vice versa.

In fact, at least 90 per cent of electric energy to be generated at present is alternating current. It finds a wide application for lighting, heating, industrial and other purposes.

Пояснения к тексту:

in addition to – кроме того, к тому же

as well – также, тоже

in other words – другими словами

to meet requirements – удовлетворять нужды, отвечать требованиям

for example – например

in fact – фактически, на самом деле

in one second – в секунду

vice versa – наоборот

at least – по крайней мере

IX. Переведите следующие технические термины и словосочетания:

I.Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них глагол —
сказуемое и определите его видовременную форму и залог. Переведите предложения
на русский язык. В разделе (B) обратите внимание на
особенности перевода пассивных конструкций.

А ) 1. What magazine were you looking through when I
came in?

2. She said she had graduated from the University a few years ago.

3. He gave the right answer to the question and received an excellent
mark.

4. The curricular of correspondence, evening and full — time higher
schools do not differ essentially in the subjects taught, but they differ in
the system in which the studies are organized.

B) 1. The goods have been examined
by the customs officers.

2. The steamer will be unloaded when the agent arrives at the port.

3. They are paid twice a month.

II.Перепишите следующие
предложения. Подчеркните Participle I
и Participle II и установите
функции каждого из них, т.е. укажите, является ли оно определением, обстоятельством
или составной частью глагола — сказуемого; предложения переведите на русский
язык.

1. At our University there are several subjects studied optionally.

2. Students taking exams next week should come to the dean’s office.

3. Listening to the lecture students usually make notes.

4. While crossing the bridge, we saw him talking with an old man.

III. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них модальный
глагол или его эквивалент; переведите предложения на русский язык.

1. Can you translate this agreement into French?

2. They will be able to create the necessary conditions for the
development of their enterprise.

3. He asked me whether he might take my dictionary.

4. She will be allowed to tell you about it herself.

5. He had to ring you up.

6. The old methods of teaching English are to be renewed.

Вариант 2 1 Перепишите следующие предложения подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видо-временную форму и залог

Вариант 2
1. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видо-временную форму и залог.
1. Aviation has become the cradle of cosmonautics. Present Perfect Tense, Active Voice.
2. Our country is carrying out a vast programme of space explorations and research. Present Continuous Tense, Active Voice.
3. Successful orbital flights were followed by space flights. Past Simple Tense, Passive Voice.
4. The Vostok spaceship with Y.Gagarin on board was put into orbit on April 12th 1961. Past Simple Tense, Passive Voice.

2. Перепишите следующие предложения, подчеркните Participle I и Participle II и установите функцию каждого из них, то есть укажите, является ли оно определением.
1. The launching of the rocket carrying (Participle I, определение) the spaceship requires great precision.
2. Computers perform millions of mathematical calculations required (Participle II, определение) in scientific research.
3. While solving (Participle I, обстоятельство) these complex equations they used a digital computer.
4. When introduced the new method received (Participle II, определение) the general recognition.

3. Перепишите следующие выражения, подчеркните в каждом из них модальный глагол или его эквивалент. Переведите предложения на русский язык.
1. In outer space people can observe and study new phenomena and discover laws and nature.
В открытом космосе люди могут находить и изучать новые явления и постигать законы природы.
2. The propulsion system should start and operate reliably.
Силовая установка должна запускаться и управляться надежно.
3. They had to make more tests for determining the possibility of using a new system.
Они должны проводить большее число испытаний для определения возможности использования новой системы.
4. The tracking of space vehicle may be accomplished in three different ways.
Отслеживание космического корабля может быть достигнуть тремя различными путями.

4. Перепишите и письменно переведите 3-й, 4-й и 5-й абзацы.
3. С.П. Королев родился в Житомире в семье учителей. Он закончил строительную среднюю школу в Одессе и начал работать в авиационной промышленности. Несколько лет спустя он переехал в Москву и продолжил обучение. Он поступил в Московский Технический Колледж, который окончил в 1930 году.
4. После изучения трудов Циолковского Королев поставил перед собой цель всей своей жизни создать космический корабль. Будучи талантливым конструктором и сверхактивным человеком, очень скоро он стал начальником конструкторского бюро. В этом самом бюро был создана, спроектирована и запущена ракета с двигателем на жидком топливе в августе 1933 года.
5. Во время Второй Мировой Войны С.П. Королев был назначен помощником главного конструктора двигателей военных самолетов. Важной задачей, поставленной перед молодым конструктором, было создание мощных ракетных систем. В 1958 году за его значительный вклад в космическую науку и технику его избрали членом Академии Наук.

5. Укажите номерпредложения, содержащего правильный ответ на поставленный вопрос.


источники:

http://znanija.org/angliiskii-yazyk/4239654.html

http://uchimatchast.ru/kontrolnaya-rabota/variant-21-perepishite-sleduyushhie-predlozheniya-podcherknite-v-kazhdom-iz-nih-glagol-skazuemoe-i-opredelite-ego-vido-vremennuyu-formu-i-zalog/