Переведите и определите залог и время сказуемого they can be seen

Найти залог сказуемого.1)They can be seen in our library every day.2)He

Определить залог сказуемого.
1)They can be seen in our library every day.
2)He left or Moscow.
3)The film was much spoken about.
4)These houses were built last year.
5)Do you work at this office?
6)His work has been already finished.
7)When I him, he was going home.
8)The child was often left home alone.
9)We shall ask you about the children.
10)Is he working now?

Помогите выполнить задания по английскому языку

1. Переведите и определите залог и время сказуемого:
The text has been already written by them. We trans¬lated this text. The delegation was met at the airport. Your letter will have been answered by Monday

2.Раскройте скобки, поставьте гла¬голы в нужные формы страдательного залога:
This book (leave) in the classroom yesterday. This room (not use) for a long time..

3. Определите, какими частями речи являются слова и переведите их:
to release — release — releasing — released

4. Поставьте глаголы в нужную временную форму, соблюдая правило согласования времен. Переведите предложения:
The boy did not know that he already (to receive) a good mark. We saw that our teacher just (to go out) and he (to come back) soon.

5. Вспомните с 6 пункта остальные пункты типового договора о купле-продаже

6. Определите вид придаточного предложения: ( обстоятельственное, определительное и именное) . Проанализируйте члены в обоих предложениях
John stood where she had left him.

7. Вставьте подходящие по смыслу местоимения и союзы: who, that, which, when, where, whose, whom, who
I’m looking for the person _. coat’s lying on my desk.

8 Найдите ошибку в предложении и исправьте ее.
If Diana didn’t drink so much coffee, she wouldn’t have been so nervous.

9. Переведите из прямой речи в косвенную предложение.
Victor said, «I enjoyed my visit to England in February/*

10. Вставьте вместо пропусков инфинитив либо герундий.
He insisted on __ to the movies, (go)
I don’t plan __ to California, (go)

11.Преобразуйте приведенное ниже предложение таким образом, чтобы герундий стал подлежащим.
It’s a good idea to spend a few days on the beach.

12. Раскройте скобки: I (finish) reading this book before I (go) to bed.

13.Переведите на русский язык:
I wish you wouldn’t be slow. If I came later I would be late for the lesson.

I (had) finished reading this book before I went to bed.
I wish you wouldn’t be slow. Не тянул бы ты резину.
If I came later I would be late for the lesson. Приходил бы позже, опаздывал бы на урок.

1. Переведите и определите залог и время сказуемого:

The text has been already written by them
Текст уже написан ими
Present Perfect Passive

We translated this text
Мы перевели этот текст
Past Simple Active

The delegation was met at the airport
Делегацию встретили в аэропорте
Past Simple Passive

Your letter will have been answered by Monday
На ваше письмо ответят к понедельнику
Future Perfect Passive

1-present perfect passive
past simple active
past simple passive
future perfect passive
2-was left
hasn’t been used

Задания для контроля знаний

Ищем педагогов в команду «Инфоурок»

Министерство образования Нижегородской области

Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение« Богородский политехнический техникум»

Задания для контроля знаний

для студентов 2 курса всех специальностей

Дисциплина: «Английский язык»

Одобрено цикловой комиссией

естественнонаучного и гуманитарного,

Протокол №________ от_________

Автор: Перцева О.В.

Преподаватель ГБПОУ «Богородский политехнический техникум

Председатель:__________________( Мухина Е.В.)

Данные задания предназначены для студентов 2 курса средних образовательных учреждений.

Цель предложенных заданий -осуществить контроль знаний студентов по грамматическому материалу, который является необходимой базой для работы.

Включены задания по следующим темам:

• Времена действительного залога

• Типы вопросительных предложений

• Модальные глаголы и их заменители

• Причастие настоящего и прошедшего времени

Также предложены итоговые контрольные работы, которые проводятся в конце каждого семестра и включают все грамматические темы, изучаемые в первом и во втором семестрах.

Предлагается следующая система оценивания работ:

«5»-если в работе допущено 1 ошибка, при этом студент не использовал словарь и грамматические справочники.

«4»-если допущено 2-3 ошибки. Допускается пользование словарем.

«3»-допущено 4-5 ошибок. Допускается пользование словарем и грамматическими справочниками.

Более 5 ошибок ставится оценка «2».

2 курс 1 семестр

Задание 1. Вставьте артикль ,где необходимо.

1. He has not got… car. But he has got … computer. … computer is new.

2. His … friends have got … cat and … dog. … dog never bites … cat.

3. This is… tree. … tree is green.

4. I can see three … boys. … boys are playing.

5. I have … bicycle. … bicycle is black. My … friend has no… bicycle.

6. Our … room is large.

7. We wrote … dictation yesterday. … dictation was long.

8. She has two … daughter and one… son. Her … son is … pupil.

9. Last year I gave my … mother … bracelet for her… birthday. She liked … bracelet.

10. My… brother’s … friend has no … dog.

Задание 2. Переведите предложения и определите залог сказуемого.

1. They can be seen in our library every day.

2. The delegation was met at the airport.

3. The child was often left at home alone.

4. These houses were built last year.

5. He left for Moscow

6. I am working now.

7. He studies at our college

8. This book was written by our teacher.

9. We translated this text.

10. These toys are made by children.

Задание 3. Употребите глаголы в нужной временной форме.

1. He (know) several foreign language.

2. I (learn) English at school.

3. He often (visit) them last year.

4. She (work) abroad next year.

5. What (write) tomorrow at 5?

6. When I (come) to her, she (write) a letter.

Задание 4. Ответьте на вопрос

1. Where is Loch Ness? A-England; b-Ireland; c-Scotland; d-Wales

2. What is the longest river in the UK? A- Severn; b-Hudson; c-Thames; d-Trent.

3. What is the capital of Scotland? A- London; b- Glasgow; c- Edinburgh; d- Aberdeen

4. How many countries does the UK consists of? A- four; b- three; c-two; d- five

5. On what river does London stand? A- Severn; b-Hudson; c-Thames; d-Trent.

Задание5. Вставьте подходящие по смыслу слова, приведенные под чертой.

1) London is the… of Great Britain. 2) Its … is over 8 million. 3) London is … on the river Thames. 4) The city is very … . 5) It has more than 20 … old history. 6) … it is divided into several parts: the City, Westminster, the West End and the East End. 7) The City is the oldest… of London, Its financial and business … . 8) … is the aristocratic official part of London. 9) The West End is the … and most beautiful part of London. 10) The East End is an … district of London.

Capital, old, industrial, population, situated, traditionally, centuries, part, Westminster, center, richest.

1. И.П Агабекян «Английский для средних специальных заведений»,Феникс,2001

2. “Real life”,Pearson Education Limited,2010

3. Ю. Голицынский. « Английский язык. Грамматика. Сборник упражнений.» КАРО,2010.

4. Г.Т. Безкоровайная, Н.И.Соколова, Е.А.Койранская, Г.В.Лаврик “Planet of English”»Академия»,2012


источники:

http://sprashivalka.com/tqa/q/23251275

http://infourok.ru/zadaniya-dlya-kontrolya-znaniy-704413.html